واکنش وزیر ارتباطات به نامه اپراتور های ارتباطی نسبت به افزایش قیمت اینترنت

مدتی است اخبار مربوط به دوبرابر شدن قیمت اینترنت در فضای مجازی در حال دست به دست شدن می باشد و اعتراض مردم را به همراه داشته است.

تفسیرشهر/محمدشکاری | حتما این چند روز در فضای مجازی صدای اعتراضات مردم نسبت به وضیعت اینترنت را شنیده اید، با این حال یک خبر مبنی بر افزایش قیمت دوبرابری طبق یک نامه از طرف اپراتور ها به رئیس جمهور منتشر شده است.

بخشی از متن نامه منتشر شده:

جناب آقای رییسی ریاست محترم جمهور، با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند به رغم افزایش شدید هزینه‌های ناظر به ارائه خدمات ارتباطی، ناشی از افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با عنایت به اینکه عمده هزینه‌های اپراتور‌ها ارزی می‌باشد، تثبیت تعرفه خدمات اپراتور‌ها طی ۵ سال در گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتور‌ها و مانع توسعه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده است …

 

وزیر ارتباطات و فناوری/زارع پور نسبت به این خبر طی یک مصاحبه مخالفت خود را با دوبرابر شدن قیمت اینترنت در حال حاضر اعلام کرد.

زارع‌پور با اشاره به وضعیت فعلی تورم در کشور توضیح داد:

«ما در دولت دنبال سود اپراتور نیستیم، بلکه دنبال کیفیت شبکه هستیم. ما درباره‌ی درخواست افزایش تعرفه تصمیم‌گیری می‌کنیم اما درخواست آن‌ها برای افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم، چرا که در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. اگر تصمیمی هم گرفته شود حتماً با توجه به سقف تورم تصمیم‌گیری خواهد شد و منوط به این است که شروط ما را رسماً بپذیرند.»

وزیر ارتباطات و فناوری تأکید کرد:

«با توجه به اینکه در شرایط آخر سال هستیم و هزینه‌های مردم هم دم عید در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود، ما حتماً بسته‌هایی را از اپراتورها به‌عنوان هدیه برای مردم خواهیم گرفت که بتوانند نیاز معمول خود را برطرف کنند. بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه سقف و کفی تعریف شده، و افزایش تعرفه نخواهیم داشت. اگر در این مورد تصمیم‌گیری شود، بسته‌های جدیدی معرفی می‌شود که در حدود همان سقف و کف مصوب سال ۹۶ است.»

همچنین زارع پور نسبت به کیفیت نامطلوب اینترنت اشاره کرد:

سازمان تنظیم مقررات شرایطی را به اوپراتورها ابلاغ کرده که بر اساس آن افزایش کیفیت شبکه در مدت زمان مشخص باید به نحوی انجام شود که برای مردم مطلوب باشد. اگر در ادامه این شروط را اجرا نکنند، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. این شرط و شروط باید به الحاقیه پروانه تبدیل شود تا در صورت انجام نشدن از سوی اپراتور، پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم.

 

همچنین لازم به ذکر است که از زمان ممنوعیت شدید فضاهای مجازی جهانی، مصرف اینترنت به طور تقریبی تا 70% به دلیل ابزار های رفع ممنوعیت افزایش یافته است و میزان درخواست و خرید ابزار های دور زدن ممنوعیت به شدت افزایش یافته تاحدی که حتی هزینه ابزار های دور زدن از بسته های اینترنت بیشتر شده است.

 

طی یک نظرسنجی و آمارگیری مشخص شده است که هر فرد میانگین 100هزار تومان ماهانه برای ابزار های دور زدن ممنوعیت اینترنت پرداخت می کند و همچنان نارضایتی شدیدی از طرف مردم نسبت اینترنت وجود دارد.

 

آیا شما از وضیعت اینترنت خود راضی هستید؟ و بنظرتان چقدر این افزایش قیمت منطقی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *